facebook Actielaminaat twitter Actielaminaat youtube Actielaminaat

Vraag en Antwoord (FAQ)


Actielaminaat Klantenservice Whatsapp

Op deze pagina hebben wij de belangrijkste vragen van onze klanten voor u opgesomd. Mocht u vraag er niet bij staan mail info@actielaminaat.nl of Bel of Whatsapp ons gerust op +31 (0)40-2927396.

1. Hoe herken ik een goede laminaat ?
Laminaat wordt gemaakt van bij voorkeur een HDF vezel, hoe beter deze HDF vezel des te stabieler de laminaat. Verder is de gebruiksklasse van belang en de stevigheid van de clickverbinding.

2. Welke ondervloer moet ik gebruiken ?
Elke ondervloer heeft zijn eigen specifieke eigenschappen. In de groep 'ondervloer' kunt u een advies downloaden.

3. Welke ondervloer krijg ik gratis bij mijn laminaatvloer ?
Actielaminaat BV biedt U, bij veel merken een gratis Alufoam 2-in-1 ondervloer aan. Deze basisondervloer is 3mm dik, bestaat uit een schuimfolie met dampremmende/vochtwerende zilverfolie en overlappingsflap. Indien u geen ondervloer of een andere ondervloer wenst krijgt u €. 0,50 m2 korting op de laminaat en kunt u indien nodig een andere ondervloer aanschaffen. Komt een vloer in aanmerking voor de ondervloeractie, dan staat er bij het artikel een keuzeoptie beschikbaar. (Bij merken als bv. Quick-Step en BerryAlloc zijn de prijzen reeds extra scherp en is de ondervloeractie niet beschikbaar.)

4. Hoe moet ik een laminaat leggen ?
Het leggen van laminaat is niet heel moeilijk Er zijn wel belangrijke regels waar u zich aan moet houden, zoals rondom een ruimte vrij houden van ongeveer 1 cm ook bij deurstijlen en verwarmingbuisjes. In de verpakking van de geleverde laminaat kunt u een uitgebreide leginstructie vinden. Lees deze goed door want dit voorkomt veel ellende. Ook kunt u vooraf bij de website van de leverancier van het gekozen laminaat een filmpje bekijken of leginstructie downloaden en nalezen. Indien u niet zeker bent van uw eigen handigheid, dan kunnen wij u doorverwijzen naar een legger. Informeer naar de opties.

5. Heeft Actielaminaat BV alles op voorraad ?
Helaas moeten wij hier nee op zeggen. Ons magazijn is zeer goed gevuld met ongeveer 10.000 m2 laminaat. Wij hebben vele vloeren op voorraad. Echter ons assortiment is zo ruim dat het helaas niet mogelijk is om alles uit voorraad te leveren. Mocht uw vloer niet voorradig zijn, dan hebben wij afspraken met onze leveranciers en fabrikanten dat men de vloeren ( indien op voorraad bij de fabrikant ) in 2-3 werkdagen bij ons levert. Daarna kunnen wij met u een afspraak maken over de levering bij u thuis. De levertijd bedraagt daarom van uit voorraad leverbaar tot het voor u meest geschikte moment. Reserveren voor latere levering is geen probleem en kostenloos. Wij hebben verder een ruime voorraad plinten, ondervloeren en andere accessoires, ook hier geldt indien niet voorradig meestal snel in huis. Bezoek onze showroom en laat u verrassen met onze ruime voorraden.

6. Wat is de levertijd van mijn bestelling ?
De meeste artikelen zijn zeer snel leverbaar of op voorraad. Tijdens uw bestelling geeft u aan wanneer u geleverd wilt hebben en op welke dagen u beschikbaar bent ( gaarne 2 a 3 opties ). Indien uw voorkeur niet haalbaar is, krijgt u daar zo spoedig mogelijk bericht over. Op onze website kunt u een indicatie vinden van de levertijd. De levertijd bedraagt daarom van uit voorraad tot maximaal ongeveer 1 tot 1,5 week.

7. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd ?
Wij hebben onze eigen chauffeurs, bussen en leveren van dinsdag t/m zaterdag ( op maandag gesloten ). Wij maken iedere week een nieuwe planning en werken niet met vaste leverdagen. Elke regio wordt wekelijks minimaal 1 keer aangedaan. Tijdens uw bestelling dient u aan te geven wat u levervoorkeursdag is ( gaarne 2-3 opties ) op basis van de voorkeuren van onze klanten maken wij een efficiente planning op regio en route. U krijgt ruimschoots vooraf bericht over de dag en tijd van leveren. Wij maken op donderdag voor de nieuwe week de nieuwe planning. U krijgt dan ook uiterlijk vrijdag telefonisch bericht over de exacte dag en tijd van leveren, indien kunnen wij u op de dag zelf 30 minuten van te voren bellen. Op dinsdag maken wij een aanvullende planning en kijken wij welke regio's extra aangedaan dienen te worden in die week. U krijgt dan op dinsdag ( einde van de dag ) bericht over de levering van die week. Voor orders kleiner dan €. 350,00 berekenen wij €. 45,00 verzendkosten. Artikelen die via POST of PAKKET service verzonden kunnen worden, zullen tegen een veel lager tarief verzonden worden. In de winkelwagen wordt dat automatisch berekend.

8. Hoe wordt mij bestelling afgeleverd ?
Wij hebben onze eigen chauffeurs, bussen en leveren van dinsdag t/m zaterdag ( op maandag gesloten ). Vanaf een ordergrootte van €. 350,00 leveren wij uw order zowel in Nederland als Belgie gratis af. Standaard levering is levering op de begane grond. Indien er op een verdieping geleverd dient te worden, willen wij dat graag vooraf weten. Voor leveringen op verdieping berekenen wij een toeslag. Deze toeslag is op aanvraag. Wij leggen de artikelen netjes in huis neer en zorgen ervoor dat de bestelde vloer niet op straat in de regen staat of dat u zelf alles naar binnen dient te sjouwen. U dient zelf zorg te dragen voor een goede bereikbaarheid van uw woning of afleverplek. Indien uw woning/afleverplek niet goed bereikbaar ( geen bestrating, weg afgesloten etc. ) is, hebben onze chauffeurs de vrijheid om samen met u een oplossing te zoeken en alsnog een soepele levering te waarborgen. Dit kan betekenen dat in overleg met u wordt besloten om de artikelen niet binnen te leggen omdat dit niet mogelijk is.

9. Met zulke lage prijzen, moet het wel B-keus zijn ?
Een vraag die door veel klanten gesteld wordt. Wij leveren enkel 1e keus en geen B-keus, zoals sommige andere winkels roepen. Wij zijn dealer van gerenomeerde merken en deze zullen hun naam niet verbinden aan een bedrijf dat 2e keus artikelen levert. Laat u geen hogere prijs op de mouw spelden met deze B-keus verhalen. Efficient werken en een gedegen inkoop zorgen voor lage kosten, die wij weer in onze lage prijzen kunnen verwerken. En daar profiteert u als klant van. En zo hoort het !

10. Wie is er verantwoordelijk voor de garantie ?
Na aanschaf van uw laminaat wilt u genieten van uw vloer. Mocht er onverhoopt toch problemen ontstaan dan dient u voor de garantie zich in eerste instantie tot ons te richten. U meldt uw probleem via de mail of per brief waarna wij uw melding in behandeling nemen. Wij geven alles door aan onze leverancier of fabrikant. Zij gaan bepalen wat het probleem of de oorzaak is van uw melding. Dit kan gebeuren aan de hand van een bezoek te plaatse. Er wordt door de leverancier een rapport opgemaakt. Dit rapport wordt aan ons verstrekt en wij zullen dan ook na ontvangst met u in contact treden om de uitslag van het rapport door te spreken. Eventuele oplossingen voor het probleem worden hierin ook aangegeven. Mocht u liever rechtstreeks contact opnemen met leverancier of fabrikant dan behoort dit ook altijd tot de mogelijkheden. Zij zijn verplicht uw melding in behandeling te nemen ( consumentrecht ).

11. Moet mijn vloer acclimatiseren of kan ik deze direct leggen ?
Elke vloer moet acclimatiseren oftewel wennen aan de ruimte waar deze gelegd wordt. Men legt de gesloten pakken in de te leggen ruimte en daar laat men die minimaal 48 uur 'wennen'. U maakt de pakken pas open, als u de vloer gaat leggen. Dat voorkomt problemen.

12. Hoe dien ik mijn bestelling te betalen ?
Bij Actielaminaat BV rekent u de bestelling bij levering af. U betaalt a contant of per PIN. Onze chauffeurs hebben altijd een mobiele PIN bij zodat u veilig kunt afrekenen. Vanuit Belgie is het enkel mogelijk om a contant of te rekenen. Wij accepteren geen bankcheques of eenmalige machtigingen. Mocht u toch de voorkeur hebben voor betaling vooraf dan dient u met ons in contact te treden over de juiste handelswijzen.

13. Wat houdt de " afhaalbonus " in ?
De afhaalbonus is een extra korting die u krijgt als u de bestelling zelf komt afhalen. Deze korting gaat in vanaf een ordergrootte van €. 350,00. Bij afhalen krijgt u €. 1,00 m2 extra korting op de laminaat met een maximum van €. 45,00 (niet geldig op de €. 2,00 m² kortingsactie). Tijdens het bestellen in de webshop geeft u aan of u de order zelf komt afhalen. De korting wordt niet zichtbaar in de webshop, maar wordt op de factuur bij afhalen in mindering gebracht. (de afhaalkorting is niet te combineren met andere acties)

14. Mag ik retour brengen wat over is ?
Nee, niet alles kan in beginsel retour gebracht worden. Aan het retourneren zijn enkele voorwaarden verbonden (zie algemene voorwaarden. Voorraadartikelen mogen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Niet voorraadartikelen, speciale bestellingen, op=op artikelen, restpartijen en houten vloeren mogen niet retour. Verder mogen enkel plinten, profielen en andere accessoires retour nadat hier vooraf ( voor aanschaf ) overleg over is geweest. Houdt u er rekening mee dat niet alles zomaar retour gebracht kan worden. Wilt u dat wij, bij uitzondering, het komen ophalen ? Geen probleem, wij brengen u dan wel €. 45,00 ophaalkosten en 20% verwerkings/administratikosten in rekening. Voorkom teleurstellingen en informeer vooraf over de mogelijkheid tot retourneren van artikelen. Nogmaals ga hier niet zomaar vanuit ! ( op de website staat bij vele vloeren de mogelijkheid van retourneren reeds vermeld )

15. Sturen jullie ook stalen naar mij thuis ?
Wij hebben een mooie en ruime showroom. Derhalve hebben wij de keuze gemaakt om geen stalen toe zenden. Een vloer dient beoordeeld te worden op een monsterbord en niet op een stukje dat u als onderzetter kunt gebruiken. Met de onderzetter krijgt u misschien wel een compleet ander beeld, dan de vloer in werkelijkheid is. Bezoek bij twijfel onze showroom voor een vergelijkend warenonderzoek. U zult er geen spijt van krijgen.

16. Wat is de Laagste Prijs Garantie van Actielaminaat ?
Meer info en voorwaarden vindt u op deze pagina: Laagste Prijs Garantie

17. Vriendenbon. Mocht u de bij levering ontvangen vriendenbon kwijt zijn of meer dan 1 klant willen aandragen, dan hebben wij hier een link naar de vriendenbon. U kunt hem dan zelf uitprinten en in de winkel laten inleveren. Klik HIER.

Mocht uw vraag hier niet bij staan, mail ons dan op info@actielaminaat.nl
of Bel of Whatsapp ons op 040 2927396, voor België 0031 40 2927396.

 

Vloeren en de Relatieve Luchtvochtigheid.

Er is een belangrijke link tussen luchtvochtigheid, werking van vloeren en kraakklachten. Als we praten over de luchtvochtigheid in huis, hebben we het eigenlijk over de relatieve luchtvochtigheid. Het werken van de vloer en kraakklachten ontstaan bij een te hoge en soms te lage luchtvochtigheid. De relatieve luchtvochtigheid wordt uitgedrukt in procenten en ligt in een ideale situatie tussen de 50 en 60 procent.

De relatieve luchtvochtigheid is bij alle vloeren van belang. Maar bij een visgraatlaminaat nog belangrijker, dan bij rechte panelen. Dit komt doordat de panelen haaks op elkaar aansluiten en daardoor niet in één richting werken. Grote fluctuaties in luchtvochtigheid hebben invloed op het uitzetten en krimpen van de panelen. Daarom moeten wij bij zwevende vloeren voldoende ruimte vrij houden om de werking te kunnen opvangen. Zo minimaliseren wij het risico op 'bol staan' van de vloer. Al is dit niet altijd te voorkomen.

In de zomerperiode is de luchtvochtigheid in de woning hoog: 70% +
- Dit herkent u aan het uitzetten van houten meubelen, kastdeuren en vloeren
In de winterperiode is de luchtvochtigheid in de woning laag: 40%     
- Dit herkent u aan krakende houten meubelen, krimpende vloeren en droge ogen

Het is sterk aan te bevelen om gebruik te maken van een luchtbevochtiger in de woning (waarde tussen de 55-60%) waardoor fluctuaties worden verminderd. Naast dat het goed is voor uw vloer en houten meubelen is het ook goed voor uw gezondheid.

Mijn vloer kraakt. Hoe komt dat ?

Het kraken van een vloer kan met diverse factoren te maken hebben. Wij zullen de redenen opsommen:
- Teveel schommelingen in de relatieve luchtvochtigheid. Zie uitleg hierboven
- Ongelijke ondergrond, waardoor de vloer meer zal veren dan normaal. Door de beweging kan er een kraak geluid ontstaan. Een oplossing kan talkpoeder zijn. Strooi talkpoeder over de vloer waar de planken/stroken aan elkaar geklikt zijn. De talkpoeder gaat zich in de clickverbinding voegen. Het kraken kan daarmee afnemen.
- De vloer staat onder spanning. Verwijder de plinten en controleer alle deurstijlen, muren en alle andere delen van de vloer rondom. De kans is zeer groot dat de vloer ergens klem ligt en spanning veroorzaakt. De vloer moet namelijk overal 8 tot 10mm vrij liggen. Elk drukpunt kan het kraken veroorzaken.

Gebruik daarom ook altijd een goede drukvaste ondervloer. Vooral van toepassing bij visgraat laminaat, maar uiteraard ook bij planken laminaat. Bij PVC click is een ondervloer met zeer hoge drukvastheid, een eerste vereiste.

Kraken is in 99% van de gevallen geen productfout. Het zijn externe oorzaken, die het probleem veroorzaken.